טיפול בלידים
ושיפור יחסי המרה

אף אחד לא אוהב להיות נודניק

זכור לי אירוע בו הורי הגיעו לבקר אותי ואת משפחתי, בשלב בו הילדים עוד היו קטנים. ישבנו כולנו לארוחה מוקדמת 18:00 כשבדיוק קיבלתי טלפון.
על הקו היה קול בס יפה, של המקצוענים, 'שלום, נעה?" אני עונה "כן", "מדבר מירון ממגדל" , השבתי אוטומטית: "תודה אני לא מעוניינת" וניתקתי את הטלפון.
שוב מתקשר, ומציג את עצמו באדיבות, ואני הפעם, בחוסר סבלנות: '"מה לא היה ברור, אני לא מעוניינת בביטוח, יש לי סוכן ומנתקת"
בפעם השלישית, כשכבר הייתי ממש עצבנית, התקשר שוב ואמר, "נעה, אני לא מנסה למכור, אני רוצה לקנות, אל תנתקי…'
כולי בושה, מסמיקה, מגמגמת, וכך התחלתי מו"מ עם חברה, שמזה שנים  אני עובדת איתם על תהליכים ופרוייקטים שונים.

והמסקנה? פחות חכם לנתק את הטלפון של מנהל רכש…

טיפול בלידים

אף אחד לא אוהב להיות נודניק

זכור לי אירוע בו הורי הגיעו לבקר אותי ואת משפחתי, בשלב בו הילדים עוד היו קטנים. ישבנו כולנו לארוחה מוקדמת 18:00 כשבדיוק קיבלתי טלפון.
על הקו היה קול בס יפה, של המקצוענים, 'שלום, נעה?" אני עונה "כן", "מדבר מירון ממגדל" , השבתי אוטומטית: "תודה אני לא מעוניינת" וניתקתי את הטלפון.
שוב מתקשר, ומציג את עצמו באדיבות, ואני הפעם, בחוסר סבלנות: '"מה לא היה ברור, אני לא מעוניינת בביטוח, יש לי סוכן ומנתקת"
בפעם השלישית, כשכבר הייתי ממש עצבנית, התקשר שוב ואמר, "נעה, אני לא מנסה למכור, אני רוצה לקנות, אל תנתקי…'
כולי בושה, מסמיקה, מגמגמת, וכך התחלתי מו"מ עם חברה, שמזה שנים  אני עובדת איתם על תהליכים ופרוייקטים שונים.

והמסקנה? פחות חכם לנתק את הטלפון של מנהל רכש…

הנושאים ה'בוערים' ביותר בנושא טיפול בלידים:

  1. כיצד לרכוש אמון בזמן קצוב. כיצד לגרום לאנשים להשאר על הקו ולהקשיב – כי הרי האוטומט זה לנתק, ואם יש אדם מנומס, לפני הניתוק אומר "לא מעוניין"
  2. קביעת פגישות – טלמיטינג. אנשים מוכנים לשלם כסף עבור מוצר, ולא מגיעים לפגישה שהיא חינם
  3. כיצד להפוך לקוח מתעניין ללקוח משלם.
  4. כיצד להניע לסגירה
  5. כיצד לטפל בהתנגדויות
 

אחד הנושאים הרגישים ביותר ואני לגמרי יכולה להגיד, המאתגרים ביותר, הוא נושא הטיפול בלידים. ארגונים משקיעים המון, אבל המון כסף בהבאת לידים, בשביל להרחיב את מעגל הלקוחות. זה החמצן של העסק.

אך הנושא הזה גורם לא מעט תסכול בקרב אנשי המכירות הנדרשים להתקשר, ולנסות, וזאת כאשר לא אחת הלידים לא רלוונטים, חלקם של אנשי הקשר לא עונה, ואחרים לעיתים מנתקים בפנים.

הנושא גם יוצר מתח מובנה (ותמידי בין המכירות לשיווק. המכירות טוענים שהלידים אינם איכותיים, בעוד שהשיווק טוען, שהמכירות לא יודעים לטפל נכון בלידים.

מי שמנהל את הנושא תחת מערכת CRM יכול לנתח בקלות יחסי המרה, ולבחון אחוזי הצלחה.

מה שמעניין שעיקר ההתנגדויות שאני שומעת בארגונים,  מגיעות דווקא מהצוותים – הם לא רוצים להתקשר. לא אוהבים להיות 'נודניקים' – באמצעות מתן כלים מתאימים אני מסייעת לצוותיםלשנות גישה והסתכלות בנושא לידים

הצלחתי לייצר עניין? כתבו לי!

מדיניות פרטיות